Maar weer eens een blog vanuit Cyprus! - Reisverslag uit Paphos, Cyprus van Anne Bohemen - WaarBenJij.nu Maar weer eens een blog vanuit Cyprus! - Reisverslag uit Paphos, Cyprus van Anne Bohemen - WaarBenJij.nu

Maar weer eens een blog vanuit Cyprus!

Door: annevanbohemen

Blijf op de hoogte en volg Anne

27 Augustus 2010 | Cyprus, Paphos

Hallo allemaal!!!

Allereerst sorry, sorry, sorry dat het zo lang heeft geduurd tot mijn volgende blog. Heb t ook gewoon heel druk! En ten tweede heeeeeel erg bedankt voor jullie leuke reacties om mijn eerste blog. Doet me heel goed om te weten dat tie ook echt gelezen wordt (ondanks dat tie zo lang was) en dat de reactie zo positief waren had ik niet verwacht! Nu heb ik vandaag eindelijk weer eens (na 10 dagen achter elkaar werken) een dagje vrij en zal mijn tweede blog af krijgen en plaatsen vandaag!

Omdat mijn eerste blog nu al een maand geleden is heb ik in de tussentijd natuurlijk heel wat meegemaakt.

Ik zal maar met het werk beginnen want dat is er nog niet beter op geworden en dat zal t ook niet worden helaas. Vind wel heel jammer dat ik met een stage het werk wat ik moet doen niet leuk vind. Ook jammer dat je er vrij weinig van leert, wat me toch het belangrijkste punt lijkt met een stage. Maar goed het is nu eenmaal zo, we gaan dit gewoon afronden en maar hopen dat we tijdens onze binnenlandse stage wel een hoop leren! Zo’n 2 weken geleden hadden we full house in het hotel. Dat was flink bikkelen moet ik zeggen. We waren na die week gebroken. Bijna elke avond een uur langer doorwerken tot uurtje of 12 merk je toch wel als je de volgende dag gewoon weer om 6 uur je bedje uit moet. Stress bij het ontbijt was tot het hoogste niveau gestegen. Nou stressen ze m hier al met 100 gasten, moet je na gaan hoe het was met meer dan 600 gasten tijdens het ontbijt! Heerlijk hoor werken met Cyprioten.. Maar we hebben de week overleeft en nu gelukkig weer rond de 250 gasten in het hotel. Dat is toch een stuk aangenamer werken moet ik zeggen. Er zijn inmiddels al een aantal stagiaires terug naar huis dus deze bezetting mag zo blijven voor ons. Het geschreeuw is er ook niet minder op geworden maar moet zeggen dat ik er wel steeds beter mee om kan gaan. Het gaat steeds vaker oor in oor uit en helpt zeker. Kan na een potje geschreeuw en gebaren al wat sneller een “smile”op mn gezicht toveren als ik weer het restaurant in moet. Moet wel eerlijk zeggen dat ik ‘t Stadserf toch steeds meer ga missen. Een boos buitje van Jan is toch 100x beter dan dat achterlijke gedrag van die Cyprioten!

Dan even over mijn gezondheid. De afgelopen 2 weken heb ik verschrikkelijke hoest gehad. Het was na een paar dagen zo erg dat Takis het wel tijd vond voor een dokter. Okee dan naar de dokter. Mama zei al dan krijg je waarschijnlijk antibiotica, kijk uit. En ja hoor, beetje onderzoek en er kwam uit dat het beter was om een weekje antibiotica te slikken. Maar dat doet anne dus niet! ik ga geen antibiotica slikken voor een hoest had ik al gezegd. Ben er allergisch voor dus wanneer ik het geslikt zou hebben zou ik nu van top tot teen onder de rode bultjes zitten met ook nog de kans er heel erg ziek van te worden en daar had ik geen zin in. Dan maar eigenwijs en kijken of het vanzelf weg gaat. Nu 2 weken later is het bijna weg, dus… Waar ik alleen last van blijf hebben is mijn stem. Ben ook al 2 weken hees en dat wordt maar niet beter. Behoorlijk irritant maar goed dat wordt ook heus wel beter na verloop van tijd. Verder hebben Mariëlle en ik op te veel plaatsen uitslag van het zweten! Om een beetje gek van te worden, aangezien het niet kan helen doordat je de hele dag door blijft zweten.

Maar dat we hier blijven zweten is ook niet zo gek! Als je uit een keuken komt van 50 graden om daar gezellig weer een paar uurtjes te poleren en vervolgens naar huis gaat en dan in een sauna terecht komt. Ik wil niet te negatief gaan doen maar t is echt niet leuk meer om hier te wonen, geloof me. Vooral niet als je de hele dag kapot bent alleen maar omdat je ’s nachts gewoon bijna niet slaapt van de warmte. En dan midden in de nacht maar weer jankend buiten gaat zitten omdat het je gewoon zo frustreert! Elke morgen opstaan met zeiknat haar van het zweten beginnen we aardig zat te worden. We krijgen ook heel erg weinig frisse lucht in onze kamer wat ook niet echt bevorderlijk is voor de gezondheid met deze hitte denken we. Ons raam zit precies onder een trap van de bovenwoning en we kunnen niks tegenover elkaar open zetten in het appartement. Dan hebben we gelukkig nog een fijne put onder ons raam zitten en de container van de buren ernaast. Heerlijk al die riool en afval luchten in onze kamer wat vervolgens ook lekker blijft hangen omdat het niet door waait. Hmm.. Ook lekker bevorderlijk voor het slapen, dat snappen jullie wel! Dan heb ik het nog niet eens over ons heerlijk trampoline bed gehad. Wat een verschrikking! Lig je al in een sauna, slaap je ook nog eens met zn tweetjes in een twijfelaartje met een trampoline matras. Zal t even uitleggen, is heel simpel. Wanneer de een zich omdraait ligt de ander te shaken in zn bed. Je wordt dus bij elke beweging van de ander wakker! Oh wat slaap ik hier goed!! De schimmel in de badkamer en in de koelkast blijft ook heerlijk groeien dus het wonen in dit appartement wordt ons niet echt makkelijk gemaakt. Daarom zijn Mariëlle en ik ook naar Takis geweest om te vragen of er alsjeblieft een mogelijkheid is om te verhuizen. En of dat alsjeblieft met zn 2e kan zijn want met zn 6e wonen is echt niet te doen. De Hongaarse meiden gaan dan wel over een week weg maar toch zouden wij heel erg graag met zn 2tjes wonen. We hadden Takis ook al een optie gegeven omdat er over een kleine maand 3 nederlandse meiden vertrekken en dat appartement dus leef komt te staan. Hij gaf ons een nog betere optie namelijk een ander appartement voor 4 dat veel eerder leeg kwam omdat er 4 Hongaarse meiden zouden vertrekken. Helemaal top dachten wij. Alleen zijn de meiden nu al bijna een week weg en weten we nog steeds niet of we mogen verhuizen. Hij is er toch op terug gekomen omdat het misschien niet kan dat er 2 meiden in een 4 persoons appartement gaan. Maar we willen zo graag!! Dus we hopen snel antwoord te krijgen maar we zijn de hoop eigenlijk al een beetje verloren.

Dan nu nog wat kleine dingetjes over de afgelopen maand in Paphos.

Moet zeggen I love skype! Wat een werelduitvinding is dat zeg. Ik denk, weet eigenlijk wel zeker dat het gemis thuis daardoor wel een stuk minder is. Alleen bellen is toch heel anders dan elkaar op beeld zien. Je ziet elkaars bekende gezichtuitdrukkingen (he cees! ;) ) en kunt ook gewoon s zeggen wat zit je haar leuk, heb je iets nieuws aan, niet zo raar kijken als ik dat zeg enz.

We gaan hier gelukkig wel minimaal 1 keer per week uit. Een van de weinige leuke dingen die we doen want je hebt gewoon veel te weinig tijd om iets leuks te gaan doen. En aangezien Mariëlle en ik bijna nooit samen een dag vrij hebben kunnen we ook niet iets gaan bezichtigen ofzo. Ben vorige week wel een keer wezen jet-skien met Kenneth. Dat was echt super leuk! Wil ik zeker nog een keer doen maar dan ga ik met Mariëlle, die wil ook zo graag.

Ook heb ik de komende tijd een aantal leuke dingen om naar uit te kijken! Allereerst ben ik over iets minder dan 2 weken jarig! 20 alweer, pff.. En 26 september komen mijn opa&oma en mijn ouders!! Kan niet wachten tot ze er zijn. Dan begin oktober komen de opa&oma van Mariëlle en 12 oktober Mariëlle haar ouders. Dan gaat de tijd daarna denk ik ook een stuk sneller want dan hoeven we nog maar 6 weken!! Ben hier vandaag trouwens alweer 7 weken. Dus de tijd gaat toch redelijk snel. Mag van mij nog sneller gaan t liefste want kan echt niet wachten tot ik weer heerlijk in mijn eigen of Kenneth zijn bedje slaap! En ik gewoon weer wat privacy heb, een schone douch en wc en mn eigen spulletjes thuis.

Verder heb ik t plan om te gaan stoppen met roken hier ook nog maar even weg geschoven. Heel slecht ik weet t. Wilde het echt gaan proberen had ik gezegd voordat ik weg ging, maar weet gewoon 100% zeker dat ik t toch niet ga volhouden. Ik voel me hier gewoon te vaak klote en gestrest om eraan te beginnen ben ik bang. Wie weet nog over paar weekjes maar nu nog even niet.
Heb de afgelopen paar weken ook nog 2 superleuke pakketjes van thuis gekregen! Daar vrolijkte ik zo van op! Het eerste pakketje was voorzien van 2 leuke kledingstukken. 1 van mn moeder en een van mn oma. 2 nieuwe BH’s (had ik hier nog niet :p), lekkere dropjes, een oogpotlood (van sommige dingen wil je gewoon niks anders) 2 leuke zonnebrillen voor mij en Mariëlle, tijdschriften, ennn heel lekker: sambal smeerkaas! Het 2e pakketje bestond uit nog meer lekkere dropjes! (anne kan niet zonder de zoute drop!), nog meer sambal smeerkaas, nog meer tijdschriften, ennn hagelslag! Wat ik ’s ochtends heel erg op mn brood miste! Want het brood is hier (netjes gezegd) nou niet bepaald lekker. Wanneer je het koopt is het al droog alsof het al een week oud is.. En t is een beetje zoetig en raar van structuur. Ook is het na 2 dagen beschimmeld dus kan je weer naar de supermarkt. Gelukkig zit die 20 meter verderop dus dat scheelt! Helaas betaal je je scheel aan de boodschappen hier. Alles is hier zo duur! Dat ik denk dat ik niet veel over hou als ik thuis kom. Dat is wel jammer want had me er wel op ingesteld dat ik met wat centjes zou thuis komen. Maar we krijgen onze overuren ook ineens niet meer uitbetaald.. Dus mn berekening met wat ik ongeveer zou overhouden klopt al totaal niet meer.

Ga wel steeds meer de gezelligheid van thuis missen hoor. Mijn ouders en mijn broertje mis ik natuurlijk het meeste! Maar zoals ik eerder zei helpt skype me daar heel erg bij! Maar thuis missen is veel meer! Even gezellig een feestje bij de handbal, diner met zn 6e. Ja die gekke lui mis ik ook! En dan vooral de gezelligheid erna met Asti! Wat zou ik daar graag een glaasje van lusten! Maar dan wel met de mensen van thuis. Lekker ouwehoeren met mn maat Lorenzo, mis t om me verhalen kwijt te kunnen aan mn maat! De kroegen in Breda af met Ellen! Dat mis ik ook zo! Lekker lachen in Café Oranje, gek doen in de Nachtwacht en vooral niet veel wijntjes drinken (he el! ) Die blijft helemaal veel te lang weg. Die is pas 2 maanden na mij thuis dus die moet ik nog veel te lang missen. Het meest mis ik.. Lekker thuis op de bank hangen voor de tv. En daar bedoel ik mee friends kijken.. Hihi. (sorry pap en mam, dat blijft denk ik hoor!) Maar volgens mij zijn er een aantal dvd’s van onderweg in Mariëlle haar pakketje. Ben gelukkig niet de enige verslaafde hier! Ook de familie van Kenneth begin ik steeds meer te missen, waarvan danilo heel erg! Een kindje bij het werk doet me al aan m denken. Gelukkig heb ik deze week met Cyn geskyped en m weer Annieeee horen roepen. Deed me heel goed moet ik zeggen!

Zal binnenkort, wanneer ik daar zin in heb, ook even wat foto’s op mijn hyves plaatsen. Heb al zo ontzettend veel foto’s gemaakt de afgelopen 7 weken! Misschien wel iets te veel van het uitgaan maar meer dan werken, slapen en uitgaan doen we ook niet. Hoop dat Mariëlle en ik volgende week, en daarna natuurlijk ook, samen vrij zijn. Dan gaan we even iets leuks (misschien wel cultureels) doen. Want daar zijn we nog niet aan toe gekomen helaas.

Nu ga ik afronden, heb als t goed is alles wel zo’n beetje verteld. Hoop dat ik jullie weer een beetje op de hoogte heb gebracht over mijn tijd hier. Reactie op mijn blog zijn natuurlijk van harte welkom! Vind ik heel leuk! Hele dikke kus aan iedereen en zal in het vervolg proberen wat sneller een blog te schrijven!!

Dikke smakkerd, vanuit t bloedhete Paphos!

  • 27 Augustus 2010 - 20:16

    Mark:

    Voor jou ook hier een reactie: Leuk blog!

  • 27 Augustus 2010 - 20:57

    Marjan:

    Leuk geschreven meid!
    Volhouden hoor, jullie kunnen het, dat hebben jullie al bewezen! het aftellen kan beginnen, want je ouders en opa en oma komen al over een maandje!
    Hoop je ook snel te zien, oktober pas, maar wel erg leuk!
    p.s. snurkt Marielle niet? Haha.....
    Groetjes,
    Marjan

  • 28 Augustus 2010 - 00:56

    Lorenzo :

    Ik ga hier niet nog even benadrukken dat je moet volhouden en dat ik erg trots op je bent: you already know...

    Wat ik wel wil zeggen is dat ik het super vind dat je er zo heerlijk eerlijk over praat en (als het hetzelfde werkt bij jou als bij mij) het werkt echt, alles van je afschrijven.

    We zullen zeker geheel anders terugkomen - laten we maar hopen dat we nog steeds met z'n allen door één deur kunnen (ahahahaha)

    Heel veel liefde vanuit het verschrikkelijke natte München,

    Lorenzo

  • 28 Augustus 2010 - 13:14

    Jacqueline Loo:

    He Anne,

    Jammer dat je niet toekomt aan leuke dingen! Ik zou ook niet kunnen werken in die hitte! Je moet maar denken verspilde energie die schreeuwende collega's en thuis snel op zoek naar een leuke stage. Hoop dat je andere woonruimte krijgt in ieder geval met wat minder mensen. Hier hebben we al 3 dagen regen dus dat is weer het andere uiterste. Bij ons gaat alles goed we zijn lekker bezig met zijn allen. Misschien leuk om een ik ben weer thuis borrel te geven? Houd vol. We denken aan je. x jacq

  • 28 Augustus 2010 - 13:51

    Ome Eric:

    Hoi Anne,
    weer leuk vehaal, het geeft een goede indruk van de jou situatie.
    Heel veel sterkte de komende tijd en veel groetjes uit Brielle

    Eric

    ik zal ook deze blog voor de zekerheid naar de rest van de familei mailen.

  • 28 Augustus 2010 - 15:05

    Marc:

    Leuk om te lezen Anne :D Kijk uit naar het moment dat je weer terug bent! Kus!

  • 28 Augustus 2010 - 15:12

    Jessica:

    Heeey Anne!

    Ik vind het knap dat je het daar kan volhouden met wat ik allemaal lees zeg! Ik had allaaaang gillend in het vliegtuig terug gezeten! Ik hoop dat je het andere huisje krijg gewoon nog een keer vragen!
    Volhouden en voor je het weet ben je weer terug!

    Dikke kus Jessica

  • 28 Augustus 2010 - 17:15

    Je Liefste Nichtje:

    haai an mis je wel hoor
    xx(L)(L)(L)(L)
    je nichtje Floor

  • 28 Augustus 2010 - 17:29

    Els:

    Hee nicht ik mis jou ook hoor, word hier best vaak naar je gevraagd;) en mis de leuke dingentjes die we soms deden. En natuurlijk onze gesprekken, waar ben je nou nu het uit is :(
    Mis je en dikke kussen van je nichtje

  • 28 Augustus 2010 - 17:34

    Els:

    Hee nicht,
    Goed he van mij heb je blog nu wel in een keer gelezen ! Mis je, ook de leuke dingen die wij soms deden in de vakantie, en natuurlijk onze gesprekken, waar ben je nou wanneer het uit is ? Er word hier veel naar je gevraagd ;)
    Dikke kussen (k)

  • 29 Augustus 2010 - 11:25

    Joke:

    Hoy anne,we zijn hardstikke trots op je.en over 3 weken is het al 21 sept.,kunnen we alles zelf meemaken.opa zit alweer in de prijzen heeft nu gordelroos op zijn hoofd en gezicht,ziet er niet uit maar alles gaat over.Doe kenneth de groetjes van ons en voor beiden een hele dikke kus

  • 29 Augustus 2010 - 13:30

    Petra:

    Hee Anne, wat leuk om je verhalen allemaal te lezen. Gek hoor, dat ik dat allemaal mis. Anders had ik er nu misschien ook wel gezeten. Ik vind het leuk om jou en Ellen te volgend op jullie reis. Blijf maar leuke verhalen schrijven etc.
    Hou vol daar, en probeer er zoveel mogelijk van te genieten. En doe heel veel liefs van mij aan iedereen daar!!! Nou, niet iedereen, maar Kenneth en Mariëlle enzo hahaha!
    Heel veel liefs en een dikke kus van Petra

  • 30 Augustus 2010 - 19:09

    Mo:

    Een koele, diepbevroren kizzzz van je moesje!
    Alles komt toch weer goed! k'zie je soon, met een schouder om even ......!!

  • 31 Augustus 2010 - 22:37

    Do:

    Jammer dat het huisje zo tegenvalt en jullie zo slecht behandeld worden! Hopelijk worden het niet al te moeilijke maanden en kunnen jullie er toch nog een klein beetje van genieten! Volhouden!

    Liefs Do

  • 01 September 2010 - 21:19

    Laura:

    Hee wijffie,
    Ik mis jullie ook :( Ik mis de super gezellige eet avondjes met een beetje te veel asti ;).
    Hou vol meid, je kan het!
    als jullie terug zijn zetten we het op een eten;).
    xxx Lau

  • 02 September 2010 - 12:44

    Cees!:

    hee anniieee!
    echt een heel leuk blog! zo merk ik wel dat je al bijna 20 bent:O het is wel saai hier thuis zonder jouw. altijd maar met ze 3e aan tafel pff..
    ik kan niet wachten tot je terug bent!!! sterkte en we skype xxxxx je broertje

  • 08 September 2010 - 06:59

    Angela:

    Hoi Anne,

    Allereerst van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Hopelijk wordt het toch een beetje leuke dag voor je vandaag. Knap van je dat je nog niet gillend weggelopen bent! Hou vol!

    Liefs, Henk en Angela

  • 25 September 2010 - 12:18

    Mark:

    Anneeeeeeee!

    Wanneer mogen we weer wat nieuws lezen van je?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cyprus, Paphos

Anne

Actief sinds 11 Juli 2010
Verslag gelezen: 474
Totaal aantal bezoekers 11038

Voorgaande reizen:

09 Juli 2010 - 30 November 2010

Stage Cyprus 2010

Landen bezocht: